آموزشی

از کجا بدانیم از ال ای دی های معتبر استفاده می کنیم؟

چراغ زنبوری طلا فروشی
تست چراغ های LED؟
در سال 2013 وزارت انرژی ایالات متحده گزارشی را تحت شماره DE-EE0005124 منتشر کرد در این گزارش ده نمونه از چراغ های LED سازنده های مختلف  طی سیکل های متوالی 42 ساعته (شوک دما و رطوبت) در شرایط آزمون چکشی قرار داده شده تا عوامل تاثیر گذار بر روی عملکرد و طول چراغ ها  مورد ارزیابی قرار گیرد.
این آزمون بعنوان آزمون چکشی برای چراغهای روشنایی حالت جامد منتشر گردید ه است . شرایط سخت آزمون و نتایج حاصل از آن برای چراغهای روشنایی LED فاصله تولیدات داخلی با محصولات جهانی را بیش از پیش نمایان می کند.
در مطالعات آزمایش چکشی که در این گزارش شرح داده شده است، کل لامپهای LED تحت فشارهای شدید محیطی قرار گرفتند از جمله چرخه ی دما، خنک شدن ، رطوبت و دمای بالا . تمام لامپهای مورد بررسی در طول آزمایش چکشی برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده اند و انتظار نمی رود که با شدت های محیطی مواجه شوند. با این حال، این مطالعه نشان داد که لامپ های LED می تواند دوام بی نظیری را حتی تحت فشارهای شدید تست چکشی نشان دهند تمام لامپهای مورد مطالعه در این مطالعه بیش از 100 سیکل شوک دما (-50 تا 125 درجه سلسیوس) را حفظ کردند و تقریبا نیمی از آنها از بیش از 300 سیکل سالم ماندند و حداقل زمانی که هر ده نمونه چراغ توانسته اند شرایط سخت برای دو آزمون را پشت سر بگذارند 750 و1500 ساعت اعلام شده است.
دمای محل اتصال LED ها بر روی بهره نوری ، رنگ و قابلیت اطمینان ان ها تاثیر می گذارد . به طور کلی دمای محل اتصال LED ها تابعی است از :
*دمای محیط
* جریان درون LED
*  میزان ماده هیت سینک درون و اطراف LED
 میزان وابستگی نور خروجی به دما برای LED های ابی ، سبز و سفید ( InGaN LED ) به مراتب از LED های قرمز و زرد ( AlGaInP LED ) کمتر است .
تحریک نمودن LED در دمای بالاتر از محدوده مجاز پیشنهاد شده توسط سازنده ، باعث گرم شدن بیش از اندازه محفظه LED شده و در نتیجه منجر به کاهش شار نوری و کوتاه شدن طول عمر ان می گردد . به منظور دستیابی به یک عمر طولانی ، باید مدیریت گرمایی LED ها با انجام بررسی های مهندسی از جمله استفاده از هیت سینک مناسب ، به نحو مطلوب انجام گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *